Laatste dag Beijing

26 september 2016 - Beijing, China

Onze laatste dag in Beijing begon zeer regenachtig....kunnen we alvast wennen aan het Nederlandse klimaat brrr.
Johan had vanmorgen, omdat het zo hard regende, anderhalf uur van te voren een taxi besteld maar helaas bleek er geen taxi te komen. De straat opgegaan en proberen een taxi aan te houden en zowaar het lukte. De taxi reed 2 Chinezen voorbij en stopte bij ons, hij dacht vast....money money money. Afijn we hadden weinig keus en zijn maar ingestapt en natuurlijk te veel betaald, we waren nog net op tijd bij het biking centrum.

Een Nederlanse man, die al 14 jaar hier woont, was de gids. Nog een NL vrouw die hier woont  (was zijn ex collega van de ambassade) plus haar logees gingen ook mee. Op een gegeven moment kwam er nog een ouder echtpaar binnen en die stonden niet op de lijst, gelukkig konden ze nog mee.
De gids Joachiem vertelde dat we ongeveer 3 uur gingen fietsen.
Huh... Ik dacht dat het zowat de hele dag zou duren en de oudere mevrouw dacht dit ook. Afijn hier stond niets van op het voucher...
Joachiem vertelde dat het altijd 3 uur was. Ook stond het mij bij dat het incl lunch was maar dat was ook niet zo, vertelde hij.
We zijn heerlijk gaan fietsen wat een bijzondere ervaring is in deze drukke stad, Amsterdam is maar een boerendorp hierbij vergeleken.
Bij terugkomst kwam hij er nog op terug en met Wifi kon ik gaan zoeken in mijn e/mail en het bleek inderdaad 5 uur te zijn en incl lunch.
Hij voelde zich waarschijnlijk een beetje schuldig en ging ons meenemen naar een restaurant. Dit bleek geen gewoon restaurant te zijn maar een toppertje, hier heeft onze koningshuis namelijk ook gegeten. Hij heeft ons koningspaar toen persoonlijk begeleid tijdens hun bezoek aan Beijing. We hebben daar fantastisch gegeten en het was een super leuke dag en ' s middags ging het zonnetje weer schijnen. Op de terugweg nog even langs snackstreet gegaan, maar daar hebben we ons maar niet aan gewaagd, zie video.
Dadelijk zitten we kotsend in het vliegtuig en dat heb ik al een keer met een nichtje meegemaakt.

Morgenochtend naar huis en we kunnen terugkijken op een prachtige reis. Iedereen bedankt voor de leuke reacties!

1. Cisca:
    26 september 2016
    Is het alweer bijna voorbij :(
    Goede terugreis en tot woensdag :)
  2. Linneke Maes:
    27 september 2016
    Misschien zien jullie dit niet meer maar toch een goede terug reis lieve mensen.
  3. Marianne:
    Goede reis terug!
  4. A.W. Kluijtmans:
    27 september 2016
    Bedankt voor het leuke reisverslag. Ik hoop dat jullie een goede terugreis hebben gehad.