16 september

17 september 2016 - Listvyanka, Rusland

Vandaag vrijdag 16 september zijn we uit de trein gekomen. Plaatselijke tijd om 08.45 uur.
De chauffeur stond al klaar en we zijn van Irkutsk naar Listvyanka gereden, een plaatsje aan het Baikal meer.
We kunnen weer heerlijk douchen en in een gewoon bed slapen, zalig.
Onze benen wiebelen nog wel behoorlijk, dat schommelen zit nog in je lijf, net als wanneer je een tijd gevaren hebt.
Daarna het dorpje gaan verkennen en heerlijk op een kiezelstrand in het zonnetje gezeten. Het is hier nog 18 graden in Siberië, en hebben nog even kunnen zonnen.
Vervolgens zijn we gaan wandelen naar een uitzichtpunt en dat was nog een behoorlijke klim! Maar na al die dagen stilzitten is dat ook weer lekker. Bezweet kwamen we bij een kabelbaan aan om het laatste stukje met een stoeltjeslift omhoog te gaan. In de lift kregen we, doordat we bezweet waren, het toch koud in Siberië haha.
Er zijn hier weinig toeristen en het dorpje straalt veel rust uit, sprookjesachtig...
Het Baikal meer bevat ongeveer 30 procent van al het zoetwater op aarde. Het meer is 1.6 km diep! En ongeveer zo groot als België.
Vanavond gaan we Omul vis eten want daar staat het meer ook om bekend, deze vis leeft alleen in dit meer, ik ben benieuwd.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl