4e dag in de trein

16 september 2016 - Listvyanka, Rusland

Donderdag

Het reizen doe je op de Moskou tijd. Op de stations zie je ook de tijd zoals deze  in Moskou is. We gaan in totaal 5 tijdzones door.
Je raakt wel het gevoel van tijd kwijt in de trein. Johan was vannacht dan ook klaar wakker en heeft uren liggen lezen en ligt nu een tukje te doen terwijl ik schrijf.

Om de plaatselijke tijd te weten kijken we op onze telefoon.
Nog een nachtje en dan zijn wij bij het Baikal meer en kunnen we lekker douchen.
 Vanmorgen heb ik een wastafel in de trein gezocht waar ik mijn haar kon wassen. Ik had zoveel  vogelnesten op mijn hoofd dat alle vogels uit Julianadorpop op mijn kop konden gaan broeden. De fohn kan ik ook niet gebruiken ...het is niet anders.
Gelukkig is het meegevallen en het voelt weer lekker fris.
Kunnen we alvast wennen voor wanneer we oud zijn en maar 1x in de week worden gedoucht......

1. Linneke Maes:
    16 september 2016
    He lieve mensen, wij blijven jullie volgen !! het is zeker een niet alledaagse reis die jullie doen. Het sanitair lijkt mij wel very basic .....amuseer jullie nog verder !! dikke zoen aan jullie beide. xxxxx
  2. Laura:
    Heerlijke verhalen pap en mam! X
  3. Heleen:
    16 september 2016
    Trots op je , jullie, zo te lezen is het wel wat jullie hoopten! Hoe is het landschap...
  4. Johan en Mary:
    17 september 2016
    Het landschap is veel steppe met af en toe een (arm) dorpje. Bij de Oeral waren de herfstkleuren prachtig. Morgen treinen we 5 uur langs het Baikal meer.
  5. Cisca:
    Heerlijk om te lezen.
    Mooi avontuur!
  6. Inge:
    21 september 2016
    Leuk om jullie verhalen te lezen!
  7. Monique Wennink:
    23 september 2016
    Heerlijk om te lezen, van die typische ja hoor dat hebben jullie weer dingen. Onwijs veel plezier verder samen.