Zaterdag 24 september

24 september 2016 - Beijing, China

We hebben heerlijk geslapen in ons kingsize bed! Om 08.20 uur worden we opgehaald door de gids want vandaag gaan we naar de verboden stad en naar de tempel of heaven.
Het complex is 72 ha groot, echt groot dus.
Beijing is een stad met 22 miljoen inwoners, een super drukke stad met heel veel smog.
Onze gids had zo'n soort paraplu waarom we eerst wel moesten lachen maar toen we in de verboden stad waren, waren we echt blij met Ushi en haar paraplu.
Dagelijks komen hier 80.000 bezoekers! hoofdzakelijk Aziatische mensen.
Vandaag ook een beetje in de buurt gewandeld en achter ons hotel heb je nog het oude Chinese leven. Ons hotel staat in een drukke, dure winkelstraat en nog geen 5 minuten verder zit je in het oude China. Er is echter een groot verschil met vroeger want alle Tuktuks zijn elektrisch want de smog is hier enorm.
Officieel hebben wij uitzicht over de verboden stad maar de smog gooit roet in het eten.
Morgen gaan we naar de muur en natuurlijk Peking eend eten want we zijn niet voor niets in Peking.