Woensdag 21 september

22 september 2016 - Ulaanbaatar, Mongolië

Vandaag zijn we in Ulaanbaatar, de hoofdstad van Mongolië. Een derde van de bevolking woont in deze stad, in huizen of Ger tenten. De kachels in de tenten veroorzaken veel smog in de stad.
Mongolië is 32x groter dan Nederland en heeft 3 miljoen inwoners waarvan een derde in de stad woont.
Vandaag zijn we naar het Ghandan klooster, Nationaal Historish museum en de winkels geweest.
Het klooster was mooi, en de mensen in Mongolië zijn heel erg aardig. De oudere mensen lopen nog in klederdracht, prachtig!
Morgen de laatste keer treinen (moeten van Schiphol ook nog naar huis treinen maar dat tellen we niet mee) naar Beijing.

1. Cisca:
    22 september 2016
    Wat gaat dat allemaal snel, wel prachtige herinneringen gemaakt om met veel plezier op terug te kunnen kijken!
  2. Heleen:
    Gaat het allemaal snel!
    Ben benieuwd naar jullie volgende hoofdstuk
  3. A.W. Kluijtmans:
    22 september 2016
    Mooi reisverslag. Ik heb jullie "op de voet" kunnen volgen. Zijn alle noedels op? Goede reis terug naar huis.
    Ad
  4. Johan en Mary:
    23 september 2016
    Af, de noedels zijn niet opgegaan en in Mongolië hebben ze voorlopig te eten (we hebben in Mongolië veel pakjes achtergelaten)