17 september

17 september 2016 - Irkutsk, Rusland

De Omul gisteravond was lekker, het lijkt een beetje op zalm. Ze worden ook op een andere manier gepresenteerd, zie foto.
Vandaag zijn we naar Irkutsk verhuisd, deze stad is net zo groot als Amsterdam. Ons hotel ligt in het levendige centrum, super.
Vandaag een beetje gewinkeld en fruit voor in de trein gekocht want morgen gaan we 24 uur in de trein richting Mongolië (noedels hebben we nog genoeg).
De huizen zijn prachtig hier! De oude huizen staan midden in het centrum, de foto van het oude vrouwtje is nog geen 50 meter van ons hotel, ze staat daar op de hand te wassen. De mensen in die huisjes hebben geen elektra of stromend water.
Echt heel bijzonder, zie foto.
Het was vandaag om half zes nog 22 graden in Siberië!! De winterjas was dus niet nodig geweest...
Hier heb je veel winkels vol bontjassen die gekamd en gestoomd worden en de winkels met bontmutsen ontbreken ook niet.
Je kunt je haast niet voorstellen dat over een aantal weken het Baikalmeer is dichtgevroren en dat er auto's over heen kunnen rijden.
Hat water is zo zuiver dat je het kan drinken. Ook lag hier vroeger een spoorrail maar deze is onder water komen te liggen nadat de stuwdam is gebouwd, deze is volgens zeggen nog steeds te zien.
Wanneer je gaat baden in het Baikalmeer zeggen ze dat je 5 jaar ouder wordt. Ik heb het toch maar bij de grote teen gehouden hihi.
Morgen gaan we weer slapen met andere coupe genoten, we zijn weer benieuwd.
Daarna gaan we  gelijk twee nachten in een Ger tent slapen in het Nationaal park Terelj (woestijn van Mongolië) Voorlopig verwacht ik geen Wifi te hebben dus het wordt weer even stil.
PS Leuk dat jullie ons volgen!

1. Cisca:
    17 september 2016
    Slapen in een Ger spannend, vooral het eten en de melk moet erg lekker zijn ;)
  2. Linneke Maes:
    18 september 2016
    Ik blijf uitkijken naar jullie verhaal !! ik reis stiekem mee !! amuseer jullie want jullie reis is weer korter aan het worden !! profiteren is de boodschap !!! love you xxx
  3. Heleen:
    18 september 2016
    Ben benieuwd wat jullie nu weer mee gaan maken, have fun!
  4. Dan en wil:
    19 september 2016
    Klink allemaal erg leuk , veel succes en plezier en hopen dat je een beetje zal slapen in de woestijn tippytent,,, hihi .
    Liefs
  5. Marianne:
    21 september 2016
    De rose bontjas niet gekocht? Het ziet er mooi uit!
  6. Johan en Mary:
    21 september 2016
    We hebben heerlijk in de Ger geslapen, soms een beetje koud.

En ik heb de jas maar niet gekocht.... Was wel mooi!