3e dag in de trein

16 september 2016 - Listvyanka, Rusland

Woensdag
Vandaag heerlijk gerelaxed, we hebben geen keus. Boekje  lezen( 1e is al uit), puzzelen, dobbelen enz. En lekker naar buiten kijken.
Vandaag is Benny jarig en gelukkig lukte het om hem te sms'en.
's Avonds wilden we wat in de restauratie gaan eten, tenslotte is onze zoon jarig. De jongelui zaten dus het werd een biertje ipv eten. Op een gegeven moment wilde ik kijken hoe laat en hoe lang de trein ging stoppen. We hadden elkaar al gek gemaakt dat op het station van Novosibirsk wel een Macdonalds zal zitten. Toen ik terug liep naar de restauratie werd ik tegengehouden door een Rus. Hij stond stomdronken op het tussenstuk (sluis tussen de wagons) met een andere Rus. Een stond daar te plassen! Gadverdamme. Ik ben teruggelopen naar de wagonbeheerster en die schakelde de politie in.
In Rusland wonen de meeste alcholisten. Vodka kost hier ook niets en die lui kunnen niet stoppen met drinken.
In onze wagon zit een Nederlands stel en voor de rest alleen maar Russen. Ze spreken geen woord Engels, jammer. Er is wel een jongen die een beetje Engels spreekt.
Gelukkig reizen we eerste klas. Straks nog 2 keer 1 nacht tweede klas met 2 andere mensen reizen, ik ben benieuwd. Niet te hopen dat je zo'n zuiplap in je coupe krijgt.....